Jag vill ju inte bara bygga muskler, jag skulle ju vilja bli av med lite fett. Så jag försöker äta mindre kalorier än jag gör av med, samt mycket protein.
 
Min energiförbrukning ligger väl ungefär på 2000kcal/dag. Jag tänkte försöka mig på 2g protein/kg så ungefär 140g protein/dag för att behålla så mycket muskler som möjligt. Misstänker att det kommer bli svårt alla dagar, men veckodagar när vi är hemma ska jag satsa på det. Jag har proteinpulver som jag tar direkt efter träning för att få en extra skjuts då.
 

Dagar utan träning tänkte jag ligga på ca 600kcal i underskott, lite mindre om jag tränat. Detta innebär 1400kcal, 140g protein, 116g kolhydrater samt 42g fett. Jag har använt mig av LifeSum-appen och ställt in antal gram protein, resten har appen räknat ut.
 


 

Kommentera

Publiceras ej